Stefan Haglund

1988 Började Stefan Haglund (Höger i bild) började sin karriär i Zenshinkai i Hyltebruk  Sedan dess har han graderat sig hos sensei Bengt-Olof Larsson (Huggarn) samt Roy Andersson (Mitten i bilden). Det har skett under JKA och SOSKO tiden.

1996 började Stefan att träna Kase Ha för sensei Bostjan i Falkenberg

2015 fick Stefan sitt första dan (svart bälte).

2018 Tar Stefan steget över till JKS där sensei Görgen Sökare och Karin Sökare är förbunds chefer och med hjälp av Joel Haglund startar upp Oskarströms karateklubb.

2021 Går Stefan vidare till JKS South Sweden där Tomas Nilsson är förbundets chef.

2022 Graderade sig Stefan till 2:a dan för graderingsnämnden i JKS South Sweden.

Joel Haglund

1980 BörjadeJoel Haglund (vänster i bild) träna karate, då tränade han karate i Halmstad inför sensei Roy Andersson (mitten i bild).

1981 Startade karate klubben Zenshinkai med Mårten Henriksen i Hyltebruk.

1985 Startade upp Bujinkai i Smålandstenar som nu mera existerar i Gislaved.

1989 Graderade sig Joel till Shodan (Svart bälte) för sensei Taiji Kase.

2008 Började Joel i JKS där Görgen Sökare och Karin Sökare är chefer.

2018 i april graderade sig Joel till jondan (4 dan) för sensei Görgen Sökare och hjälper Stefan med uppstart av Oskarströms karateklubb.

2021 Går han över till JKS South Sweden med sensei Tomas Nilsson som chef.

2022 Graderade sig Joel till Godan (5dan) för sensei Yamaguchi och sensei Makita som är i JKS Japans högre kretsar.
Mer info om Zenshinkai i Hyltebruk hittar ni på hemsida: www.zenshinkai.se

Joel Haglund (Vänster) Roy Andersson (Mitten) Stefan Haglund (Höger)

Om karateklubben

Vi tränar en gammal och traditionell karatestil, som dock utvecklats till att anpassa dagens moderna samhälle.
Karate-do kan översättas med "den tomma handens väg", kara(tom) och te(hand). Det betyder att vi inte använder några vapen under träningen.

Shotokan är den stil av Karate-Do som vi tränar. Shoto är smeknamnet på den som la grunden till det vi tränar idag (Gichin "shoto" Funakoshi).
Shotokan var också namnet på hans första dojo (tränings lokal).
För att träna karate spelar det ingen roll om du är gammal eller ung, kille eller tjej. Det behövs inte heller några förkunskaper.

Över 25 000 personer mellan 10 och 60 år tränar karate enbart i Sverige. Vissa ser det som en konst, andra enbart som motion och självförsvar.
Genom karaten har många fått ökat självförtroende.
Det är dessutom ett skönt sätt att träna upp sina muskler, få en stark kropp och god hållning samtidigt som DU lär dig självförsvar.
Oskarström är underställd JKS Japan och JKS South Sweden.
För JKS South Sweden är sensei Tomas Nilsson chefsinstruktör.

Kontakta Stefan Haglund eller Joel Haglund om ni har några frågor.

Stefan Haglund
stehag@live.se